Moj južni otok 2013

Pa pejmo na pot

blog: potovanja / Evropa, avtor: hedonist

Po 335 dneh je končno nastopil dan, ko sem se z mojo najdražjo ponovno odpravil na najin Južni otok. Ja, ja saj vem, da vsi veste da je to Lastovo ampak nič zato, meni je ta naziv izjemno všeč, kot tudi pesem.......

Po normalni vožnji iz središča Slovenije sva prispela v Split. Nobenih zastojev, šlo je gladko in kot občijano sva bila dobri dve uri pred odhodom trajekta v pristanišču. Trajektno luko so nekoliko obnovili je nekako bolj moderna, z več označenimi pasovi  , no midva sva bila usmerjena v tretji pas na prvo mesto. Bilo mi je nekoliko čudno, saj običajno ni bilo toliko čakajočih vozil ampak, ok. je pač sredina julija in trajekt kot je Korčula je velik in v svoj trebuh spravi znatno količino avtov in ostalih motornih vozil. Odšla sva na blagajno Jadrolinije kupit karte, tam pa gneča kot še nikoli. Vedno sem stavil na nedeljo, da je to najboljši dan za potovanje in res sem bil presenečen. Po dobrih desetih minutah čakanja sva prišla na vrsto in dami za blagajno sem povedal svoje želje. In spet čuden odgovor: Karte vam lahko prodam vendar dvomim, da se boste lahko vrcali. Problem je, da na Lastovo vozi trajekt le dvakrat na dan, dopoldan ob 10 uri in popoldan ob 17 uri. Ura je bila nekaj čez osem in v mislih sem že razmišljal, kaj hudiča bom počel cel dan v Splitu, saj kot veste, ko nekaj čakaš ura teče zelo počasi. rekel sem ji, da to, da se ne bi vkrcal nisem doživel še v sveh letih odkar hodim na Lastovo in jo vprašal kaj za boga se dogaja. Odvrne : e dogaja se mnogo toga zadnja dva dana ovde u Splitu. Kljub temu sem kupil karte (cena avto in dve osebi 666 kun !! ) vendar sem na mah postal slabe volje, potovanje se pač ni odvijalo tako kot sem bil vajen. Z ženo sva šla na kavo in kup časopise in potem nisem imel več obstanka in sva šla nazaj do avta. Med tem se je trtja kolona, kjer sem bil naprvi poziciji povsem napolnila, poleg tega pa še četrta in peta. Vsi smo bili nekoliko žovčni in čakali kaj bo. Dobro uro pred odhodom je priplu trajekt. Ne Korčula, ki je velik in udoben ampak Lastovo, več kot polovico manjši. Jao, sem si mislil, gotovo je, zagotovo se ne bova vkrcala in bova visela v Splitu dobrih 8 ur. Vprašal sem enega mornarja kaj se j zgodilo in zakaj je prišel tako majhen trajekt sej je ja sezona v polnem teku pa mi je odvrnil, da se je oni velik ,Korčula pokvaril in je to zdej pač rezerva. Medtem so nekateri čakajoči iz četrte in pete vrste nagovarjali mornarje s trajekta, da naj jih spustijo mimo vrste, bidel sem dva ki sta jim celo ponujala po nekaj sto kun ampak vsaka čast, niti enemu ni supelo. Sledilo je travmatično vkrcavanje, prva vrsta, pa druga, pol se je nekaj zatknilo oz so prišli eno trije kamioni , ti imajo prednost in poberejo nesramno veliko prostora na trajektu, med tem sem se skušal nekoliko uštuliti, pa so me pogruntali in zaustavili in končno sem dobil znak da se lahko vkrcam tudi jaz. Odleglo mi , ni za povedat. Vendar, za mano je prišlo na ladjo pe morda ene pet , šest svtomobilov, na obali pa jih je ostalo zagtovo več kot 50. Kot sem že napisal, takih težav pri vkrcavanju nisem imel še nikoli pa hodim tja dol že ohoho let.

Skladno z majhnostjo trajekta je bila seveda tudi udobnost, bolj vse leseno, trdo in obrabljeno kar je za dobre tri ure plovbe do Korčule oz. Vele luke kar malo težavno ampak bila sva srečna da sva sploh gor. Prisedla je prikupna mladenka, doma iz Vele Luke, študentka novinarstva v Zagrebu in začel se je klepet. Punca izjemno sipmatična sicer visoka okrog 195 cm , z užitkom smo čvekali o svemu i svašta in anekrat pravi: glej na brodu je i Oliver. In res, pred našim oknom je stal Oliver Dragojevič. Hotel sem narediti kako paparazo fotko in odšel sem ven, ampak medtem so ga že oblegali neki moji zemljaki, Slovenci in prav vsiljivo rinili v njega: Oliver, da objemi mojo ženo da bom fotografiral, obrni se tja, obrni se sem.......in postalo me je sram, kar se mi sicer redko zgodi. Vrnil sem se v salon in pravi Petra , sopsotnica moji ženi: a se hočete slikati z njim, Oliver je moj sosed v Veli Luki, z njegovim sinom sva frenda in se dobro poznamo tako da ne bo nič narobe. Žena je sprva malo pomišljala sploh ko sem ji povedal za naval Slovnece ampak potem je vseeno pristala in so se pč fotografirali. Kakor koli, spomin je pač spomin .

PETRA

LEGENDA

Plovba do Vele Luke je tako hitro minila, s Petro sva si izmenjala FB naslove, povabil sem jo k nam v Slovenijo in zagotovila mi je, da bo res prišla, sej kaj pa je od Zgreba do središča Slovenije. V Veli Luki smo se prekrcali na trajekt za Lastovo in sledila je še dveurna plovba do najinega Južnega otoka.

PRIHODNJIČ: Otok in otočani

Blogi istega avtorja

Mnenja o blogu

babka1951

kuha že od: 22.8.2012

Št. objav: 6950

Objavljeno 11.8.2013 ob 9:49

Zelo vesel

Bravo hedonist, že začetek je eno samo dobro branje, si me pa spomnil, na naša dolgoletna potovanja Brestova-Porozine, ko smo se že veselili, na ta trajekt bomo zagotovo prišli, so se po klancu navzdol vsuli tovornjaki....jasno, vozni red so poznali, pa zavedanje o prednosti.....ooo, kolikokrat, bi mi na trajekt prišli, če bi imeli samo avto, brez prikolice, tako so nas pa, tik pred zdajci izločili......

Objavljeno 11.8.2013 ob 10:47

Sem vesel Babika, da ti je všeč.

TBC

Objavljeno 11.8.2013 ob 13:33

Babka, tudi mi smo šli kar nekajkrat na ta trajekt, pa brez prikolice in nimam najlepših spominov. Otroka še majhna, začelo se je na vrhu, pomikalo počasi in na malem Lošinju smo se običajno znašli šele pozno popoldne. Danes se tega ne bi več šla, a takrat smo bili mladi in ne tako nestrpni kot znamo to biti danes.

Hedonist, veselim se nadaljevanja. Oliver je pač legenda in malo tudi naš, kaj hočemo.

Ognjič

kuha že od: 18.1.2006

Št. objav: 4732

Objavljeno 11.8.2013 ob 14:32

Ampak tile trajekti pa res poženejo adrenalin po žilah, se strinjam!

babka1951

kuha že od: 22.8.2012

Št. objav: 6950

Objavljeno 11.8.2013 ob 14:50

naor,če se sedaj spomnim nazaj: naj smo šli iz Ljubljane ob polnoči, ob treh ali pa ob petih zjutraj, vedno smo naleteli na isto sliko, čakali v nedogled vkrcavanja, priznam pa, da me je vedno tam pri Ilirski Bistrici začela boleti glava, ko sem pomislila na vožnjo preko Cresa, ko smo prispeli v kamp na recepcijo in je pred prijavo padla kava, štok in pivo.....po tej okrepitvi sem vedno dejala, prispeli smo, zdaj se pa lahko utaborimo

Objavljeno 11.8.2013 ob 18:46

Hehe, ja točno tako.

Objavljeno 19.8.2013 ob 21:02

A tisti trajekt, ki je njega dni šel direktno iz Splita na Lastovo in nazaj, a ta pa ne vozi več?

ežoj

kuha že od: 24.2.2006

Št. objav: 6302

Objavljeno 19.8.2013 ob 21:24

Ah, querida amiga, da ti kaj takega vprašaš, ne morem verjamet. A si pozabila na strička googla:

Objavljeno 20.8.2013 ob 9:19

Vendelina , povezava Split- Lastovo je še vedno taka kot je bila: dva trajekta eden ob 10:15 s postankom v Veli luki, kjer je potrebno prekrcavanje za Lastovo, drugi popoldan okrog 17:00 ure, tudi ta s postankom v Veli Luki,, dvakrat dnevno pa vozi še katamaran , za njega pa ne vem kje vse ustavi, se še nisem preljal z njim, predvidevam pa, da tudi na Hvaru in Veli Luki. Vozi pa skoraj da pol manj časa, dobre tri ure. Tko da direkt linije ni, pa sej se jim tudi ne bi splačala, na Lastovo gre bistveno premalo ljudi, da bi bila rentabilna.

Objavljeno 21.8.2013 ob 9:43

Ajme..

Jaz sem živela v prepričanju, da se da priti tja brez prekrcavanja. Namreč, nikoli nisem šla na Lastovo z avtom.

Objavljeno 21.8.2013 ob 10:21

Ja žal je temu tako. Sej načelno ni nek problem čeprav imajo zelo slabe rampe in ob plimi j treba kar nekaj pazljivosti da ne butneš z avtom ob tla, še posebej če imaš bolj nizkega. Poleg tega je tu še prtljaga, ki ga še dodatno zniža in videl sem že veliko razbitih odbijačev , tudi sam sem enkrat že užgal z zadnjim delom tko da sem imel rahlo pokvarjen dopust. Ampak to je pač cena tega in kljub vsemu je vredno.

leandros

kuha že od: 19.8.2009

Št. objav: 188

Objavljeno 21.8.2013 ob 12:40

Bravo Hedonist, sem končno prebrala tvoje prejšnje bloge in najnovejšega, so me navdušili. Me je pa ob branju zagrabila nostalgija, s tem, da se tolažim, ker sitno brojim in kmalu odhajam v te kraje. Ne sicer na Lastovo (mogoče se pa kdaj ojunačim), grem pa na Hvar. Za letos (zdaj že drugič) sva se s predragim odločila, da greva že na Rijeki na trajekt (zvečer) in potem se zjutraj zbudiš v Starem gradu na Hvaru, od tam pa naprej na najino ljubo destinacijo.

Kdaj bo objavljeno nadaljevanje letošnjega dopustovanja, saj te je fajn brati, pa tudi fotke so krasne?

mamaF

kuha že od: 21.1.2008

Št. objav: 3340

Objavljeno 21.8.2013 ob 13:16

Joooj, Hedonist, verjameš ali ne, solze mi tečejo ... kot da si me vzel s sabo ;) Bravo, bravo! Hvala za tale doživet zapis! Komaj čakam nadaljevanje!

PS. Čakanje v Splitu? No, ja ... verjamem, človek si netrpno želi čimprej priti na cilj, a kolikor se spomnim (še kot peš potnica) tudi pohajkovanje od 8. ure zjutraj, ko nas je tam odložil trajekt iz Reke po ribarnici in tržnici in kakšno pivce za živce v Splitu do 15. ure ni bilo nikoli dolgočasno :) Ribanica pa sploh ;

@Vendelina, prav imaš, nekoč je (mislim da celo samo enkrat dnevno in to ob 15.30) res vozil trajekt direktno iz Splita do Lastova. Postanek je bil sicer na Hvaru (samo za peš potnike), potem pa še v Vela Luki, na naš Južni otok pa je prispel nekaj pred osmo zvečer. Tudi mi smo takrat potovali "peš" in prestopanja na Korčuli zagotovo ni bilo.

Tega se spomnim iz let 1990 in '93. Potem sem Lastovo "špricala".

Potem pa sem bila tudi sama l. 2007 presenečena, ko so nas v Veli Luki poslali s trajekta, da smo se pekrcali na manjšega za Lastovo.

Objavljeno 21.8.2013 ob 17:52

Drage moje kolegice, nadaljevanje bo še tale vikend. Mam malo gužve v službi, sem še malo v post dopustinškem stresu in nekako ne pridem na stari tir. Pa še ne kup obveznosti (beri: pikniki ) doma za familijo, saj veste, sin ki kvačka me občasno rabi za karkoli, hčerka je pred kratkim pripeljala domov ljubezen njenega življenja ,enega vikinga, Skandinavca tko da se je življenje nekoliko postavilo na glavo in nisem imel pravega časa za pisanje.

Ampak, kot sem rekel, tale vikend sledi nadaljevanje, obvezno berite, zadeva bo ok :)

Mama F verjemi, če kdo razume voje občutke kar se tiče Juženga otoka seve, sem to jaz :) vesel, da ti je všeč in da ti ga z zapisi vsaj malo približam .

Objavljeno 23.8.2013 ob 22:24

Hedonist, če imaš doma Vikinga, se boste pa lahko naučili, kako se dela norvegermuster))))

Ognjič

kuha že od: 18.1.2006

Št. objav: 4732

Objavljeno 23.8.2013 ob 23:54

:) ali veš, da je tudi ena članica kulinarike, sicer doma tam blizu tebe (bila, ker zdaj že nekaj let živi na Norveškem), našla svojega moža med vikingi??? To mora bit nekaj na puncah vaših, da jih privlačijo :)...

Objavljeno 24.8.2013 ob 10:47

Ja Vendelina, verjetno bo res tako sej fant je ok, arhitekt tko da skoraj mora obvladati vzorce, pa rune, pa tko naprej :)

Ognjič, se tudi sam sprašujem zakaj glih severnjak :) ko bom kej več vedel sporočim :)

Objavljeno 24.8.2013 ob 11:19

Zakaj Američanka, ko pa je toliko Slovenk slišim včasih. Hedonist, ljubezen ne vpraša, ljubezen se zgodi, zato dvomim, da boš izvedel, zakaj:)

sarasea

kuha že od: 25.6.2014

Št. objav: 1

Objavljeno 25.6.2014 ob 11:59

Zdravo!

Sem vesela da sem končno našla še nekoga, ki vsako leto odpotuje na isto destinacijo. :)

Sama že 15 let hodim na Korčulo (Vela Luka) in sem navdušena!

Naj ti izdam nekaj skrivnosti Jadrolinije in Oliverja...

Pri jadroliniji nikoli ne veš pri čem si. Sploh pri teh manjših ladjah. Letos so uvedli internetno prodajo kart, sicer je še nisem preizkusila... Dejstvo je da "ukrcavanje" poteka po principu "kdo prej pride, prej melje". Seveda je tu še dejstvo da imajo vse pod nadzorom Dalmatinci (in upam da veš da s tem mislim le najboljše o njih, pa vendar). Jaz ponavadi pridem v Split okrog 5.00 zjutraj. Imam pač rada sončni vzhod in prebujanje mesta. Trajekt ima odhod nekaj čez 10. Po izkušnjah vem, da se vrsta napolni do 7 ure. Torej če hočeš mesto na trajektu je dobro biti tam že prej. Je pa seveda odvisno od dneva in datuma potovanja. Mi hodimo zadnjih 5 let v ponedeljek. Razen nekaj Čehov, Slovencev, Avstrijcev in tovornih vozil ni gužve.

Poleg tega je s ttrajekti takole... Korčula ima določen dan v tednu ko bi šla po gorivo in preventivni pregled v Reko. Običajno so to srede, vendar pri njih nikoli ne veš.

Upam, da ti tole pride kaj prav...

Glede Oliverja. Imam to srečo, da poznam nekaj ljudi in sem imela to priložnost da sem ga spoznala. Odličan momak, samo što voli svoj mir. Bo Vesel, če do njega kot človek ne kot psihopat s fotoaparatom.

Predvidevam, da tudi letos potuješ na LLastovo. Mogoče se kje srečamo in si krajšamo ure na trajektu.

Ako ne, želim ti dobar pprovod i puno GUŠTANJA!!! :)))

Pozz, Sara

Objavljeno 26.6.2014 ob 9:50

Hvala Sara za tele lušten post, sem ti pisal na Zasebna sporočil, odpri in preber :)

Za pošiljanje mnenj je potreben vpis ali prijava!